reklama

Vek informačných technológií a elektroniky?

Som človek pomerne pohodový, pokojný a väčšinou neuveriteľne tolerantný. Pohybujem sa rovnako ako Vy, vo svete techniky, ba čo viac, svojim kúskom ju dotváram, pretváram, vytváram a mením. Dokonca ma to aj baví a občas mi za to zaplatia. Skrátka, ako každý iný vývojár, vývojárka. Niekedy sa však nestačím ani ja čudovať, ale veď posúďte sami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Mám malú firmu, nič výnimočné, nič, čo by ma poslalo dovýšin rovnako, ako geniálny nápad kúpiť systém DOS a stať sa taknajbohatším človekom planéty. Skrátka „Billica Gatesica“ zo mňa asi nebude. Alemám svoje ideály a prečo nesnívať, prečo sa vzdávať ideálov, vízií, veďtie nás nič nestoja a dokážu nás posúvať ďalej a vpred za vytúženýmcieľom. Ale aby som sa vrátila nazad na zem, potrebujem aktuálny výpis z obchodnéhoregistra zo súdu v Prešove.

Hm, ťažké riešenie keď žijem v Bratislave? Ani nie, veď na čoje technika, technológie a ........ ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Správne: Internet !

Hor‘ sa na portál ! Toť výkrik dnešného dobyvateľa. Aleboinak povedané, stačí navštíviť stránku http://portal.gov.sk/Portal/sk/Default.aspx, riadne sa zaregistrovať, poslať žiadosť o výpis z obchodného registra,zaplatiť poplatok 200 Sk, znova cez internet, veď internet banking funguje a ?čakať, čakať.

Verím, že nakoniec aj po viac ako týždni môj výpis dorazí,veď to tak sľubujú, lenže medzitým už bohužiaľ aktuálny výpis potrebujem.

A tak opäť naivne vyrážam do ľahko dobyvateľského útoku a idemosobne na Okresný súd Bratislava I. Veď takáto inštitúcia snáď vlastní elektronickýsystém, ktorý umožní vydať výpis, obyčajný kus papiera, keď už to papier musíbyť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prichádzam do budovy, skladám si z chrbta pomerne veľký ruksak, v ktorommám 17‘‘ notebook, prechádzam cez detektor a pán policajt ani očkomnepozrie na môj batoh. Asi vyzerám seriózne a nemôžem mať v tom batohubalistickú strelu. Kupujem si po ceste 200 Sk kolok a staviam sa do 30minútového radu.

Napriek tomu, že je tu množstvo ľudí, ide to pomerne rýchloa tety za pultíkmi sa naozaj snažia a pracujú bez zdržiavania. Je topríjemné zistenie až dovtedy, keď pred jednou z nich stojím ja, podávamjej kolok, usmievam sa a prosím aktuálny výpis z registra pre mojufirmu. Po chvíli sa na mňa usmeje a povie mi: „Ale veď to je firma z Popradu,to vám tu nemôžem vydať. Dovidenia.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stojím tam ako obarená, tak trochu priblblo sa usmievam, alebohužiaľ to nepomáha. Zrejme to bude papierom, bratislavský predsa len nie jeako prešovský, má iný šmrnc alebo to predsa len bude tá povestná pečiatka.Škoda, že ani drobnosti, bežné veci nie je možné vybaviť na hociktorom úradnommieste, súde, inštitúcii. Veď vek informačných technológií by si to už naozajzaslúžil.

Pomaly opúšťam budovu súdu a jediné v čo mi ostávaešte veriť je, že zajtra mi výpis z registra, o ktorý som žiadala pomocoutechniky predsa len dorazí. Ak nie, čaká ma predlžovanie obchodných akcií,alebo 2 000 korunová cesta do Prešova a nazad .... ale kolok už mám, "ušetrím".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakoniec mi neostáva nič iné, iba znovu a opätovne sipovedať to upokojujúce:

Neviem, či je to dobre, alebo zle, ale je to tak.

Renáta Beláková

Renáta Beláková

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som taký mierne bláznivý typ, ktorý má rád veci všedné ale aj nevšedné. Vo veciach všedných sa snažím hľadať nevšednosť a každý deň sa snažím povyšovať na mimoriadnu udalosť. Som amatérska bouldristka, skialpinistka a vysokohorská turistka milujúca voľnosť a aspoň chvíľu voľného času a slobodu, ktorú mi hory poskytujú. Zoznam autorových rubrík:  fotografiePoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu