reklama

deň (čo všetko vieme o ľuďoch, ktorí sú pre nás čosi viac?)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

deň

ráno ti otvára všednúnáruč a s vôňou čerstvého pečiva

rozbiehaš svoj denný kolobeh, sem-tam simysliac:

zomieram zaživa.

cez obedv lesku slnečných lúčov, samotou odkrývaš zákutia prahy.

občas ťa to nesmierne baví, a pohár bieleho,

vnímaš ďalší deň.

tmavnemodrá, sedíš v tichosti, čítajúc stránky z kníh edamcbaina.

sem-tam si spomenieš na sedemznámostí, často si mysliac,

že viac už netreba.

s obrovskouúctou a bázňou spomínam,

na prvé stretnutie v podniku „monika“.

čím viac ťa spoznávam, viac sa ma dotýka,

život tvoj,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 smútok,

 žiaľ,

 radosť,

 cit,

 smiecha

 boj,

každý z tých pocitov zatnúc sa do živa,

vytvára stopu tam, kam nik sa nedíva.

Poznámka na záver:
Toť toto dielo má svoju históriu. Bolo vytvorené na základe spoznaného ...
Viete, čo majú Vaši blízki radi? Akú farbu? Akú knihu? Aké číslo?
Akú majú radi vôňu, nápoj ... skrátka akí naozaj sú?

Ja som to donedávna nevedela. Veď žijeme, poznáme sa ... ale ...

A tak som začala postupne zisťovať, pýtať sa ľudí, ktorí sa mi vryli do srdca na to, ako, prečo a čo majú radi. No a potom z toho môže vzniknúť takéto mini-dielo.

Človek, o ktorom píšem je jeden z mojich najlepších priateľov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Má rád tmavo modrú farbu, v tichosti a samote sedieť vo svojom kresle v krásnom podkrovnom byte v centre Prahy a čítať detektívky od McBaina, popíjať pri tom kvalitné biele vínko. Miluje vôňu čerstvých rožkov, keď o 7 ráno vchádza do pekárne. A má obľúbené číslo 7. A svoj boj o život , s chorobou nemieni vzdať ....

Maličkosti, ale cez ne môžeme nahliadnuť do človeka a potešiť ho tým, čo má rád.
Držím Vám všetkým palce pri odhaľovaní toho, čo majú radi ľudia, ktorí sú Vám blízki.

Renáta Beláková

Renáta Beláková

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som taký mierne bláznivý typ, ktorý má rád veci všedné ale aj nevšedné. Vo veciach všedných sa snažím hľadať nevšednosť a každý deň sa snažím povyšovať na mimoriadnu udalosť. Som amatérska bouldristka, skialpinistka a vysokohorská turistka milujúca voľnosť a aspoň chvíľu voľného času a slobodu, ktorú mi hory poskytujú. Zoznam autorových rubrík:  fotografiePoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu